Győri Elektromos VSK

Galéria

Hírek, információk

Egy program újjáéledésének kezdete

2023. december 28-án abban a kiváltságos helyzetben volt részem, hogy teljesíthettem Győrújbarát gyermektábor - Nyúl Lila-hegyi kilátó - Győrújbarát gyermektábor túra útvonalat, kb. tíz kilométeres távot tettünk meg.

A sakk szakosztályt ketten képviseltük, a tenisz, a sárkányhajó és a tömegsport szakosztály is erősítette a túrázó közösségünk jelenlétét.

Az eligazítás után kezdetét vette a kalandunk. Mivel az előző napok csapadékosan teltek, ezért a szárazabb úton mentünk a kilátó felé. Úgy határoztunk a Lila-hegyen eldöntjük, melyik úton térünk vissza.

Kezdetben könnyebb szakasz elé néztünk, enyhe emelkedőkkel. Ezek a kis emelkedők egyre meredekebbé váltak, majd a kihívásokkal teli földútra léptünk. Mozgássérültként a segítségemre siettek, kaptam egyik kedves tagunktól egy NordicWalking botot, ami megkönnyítette a helyzetem.

A kétszázhúsz méteres szintkülönbség egy kis pikantériát kölcsönöz a tájnak, ez a hatás érzékelhető volt, amikor felértünk a kilátóba. Túra lévén melegen öltözve érkeztem, mire a táv felét teljesítettük, leizzadtam. Kezdtem irigyelni a sakk csapattársam, akinek a ruha felsője egy vékony bőrkabátból és egy pólóból állt. A kilátó tetején le is vette a mentéjét. Eszembe jutott a mondás, miszerint „nincs rossz idő, csak rosszul öltözött turista.” 😊

A Lila-hegyi kilátóból csodálatos látkép tárult elénk még úgy is, hogy enyhe köd ereszkedett alá. Tisztán ráláttunk Győrre, annak nevezetességeire, szinte úgy tűnt, mintha egy karnyújtásnyira lennénk. Egy kis fotózkodás, és egy pogácsa elmajszolása után nekivágtunk a táv második felének.

Az útvonalterv az volt, hogy egy kört leírva térünk vissza Győrújbarát gyermektáborba. Ez az út is teljesíthető volt egy könnyed sétával, bár nehezítette, hogy előfordultak sártócsák, néhol az egész utat eltorlaszolva. Ebből adódik a túrázás szépsége, a váratlan helyzetek, és azok megoldása. A táv második felében találkoztunk egy sártengerrel, az akadályt vettük, ismét köszönet a sportköri tagoknak, hogy átsegítettek a táv érzékeny pontján. Ettől a ponttól kezdve egy laza gyalogtúrában volt részünk. Leginkább lejtett az út, hol enyhén, hol meredekebben.

Ahogy ezt a beszámolót írom másnap, egy kis izomláz kísér. Ez visszajelzés számomra, hogy a körülbelül három és fél órás túra megmozgatott, az egészségemet szolgálta. Már várom a következő túra időpontját, mert ismét élménygazdag pillanatokat szeretnék átélni a természetben, azokkal az emberekkel, akik fontosak számomra. Mindannyian sportolunk, fizikai vagy szellemi sportot űzünk. Meglátásom szerint egyvalami összeköt bennünket, amit a tevékenység megadhat: visszatérni a pillanatba, az áramlat élményt. Mert amikor a pillanat tiszta, minden tiszta. A túrázás is ezt az élményt adta nekem 28-án. A friss levegő, a csend hangja, amikor a nem gondolkodás állapotában élvezzük a természetet, gyönyörködünk a szépségében. Hálás vagyok a szervezőknek, hogy ezen a hagyományteremtő kiránduláson részt vehettem!